ELAZIĞ

Elazığ'a eşimin tayininin çıktığını ilk duyduğumda içimde ne iyi ne kötü bir his oluştu. Sadece sebepsizce huzur duygusu yerleşti içime ve inşaallah iyi komşularım olur diye dua ettim. Sonrasında internet üzerinden şehri araştırmaya başladım. Elazığ ile ilgili bilgisi olanlardan da olumlu yorumlar aldık. Elazığ ve Elazığ insanının ön bilgisi bizim zihnimize iyi olarak yerleşti.

2020 yılındaki Elazığ depreminde şehir çok fazla hasar almış. Nedense 6 Şubat'ta 10 ili etkileyen depremler kadar bilgim yoktu. Daha doğrusu bireysel meşguliyetler ve medya ya da televizyon üzerinden takip etmediğim için sadece deprem olduğu bilgisine sahiptim.

26 Ağustos 2023 günü Elazığ'a gitmek için annem, babam ve iki dayıoğlum ile yola çıktık. Sabaha karşı Malatya'nın Yeşilyurt ilçesindeki yıkılan ve hasar alan binaları görünce burası böyle ise merkez nasıldır diye düşündüm. Bu görüntülere şahit olduğum ilk andan itibaren uzaktan görünene yakına gelip kendi gözümle şahit olunca hissettiğim; tarifsiz bir boşluk ile karışık şok olmaktı. O sabah o soğukta ve aylarca ne yaptı bu insanlar diye düşündüm. Elazığ'da da hasar alan binaları görmeye başladık. Ev bulma süreci bu yüzden zor geçti zaten. 

Neyse ki tanıdığın tanıdığı vasıtası ile evi bulmuştu eşim. İlk merak ettiğim karşı komşu oldu. Karı koca olarak gelip tanışıp içecek ikram etmişler. Bunu duyduğuma sevindim. İlk izlenim olarak iyi olduklarını düşündüm. 

26 Ağustos günü eşyalarımı getirdiğimiz ilk gün karşı komşum koca bir demlik çay, poğaça ve kek uzattı. Komşumdan aldığım ilk izlenim samimi, sıcakkanlı, gözlerinin içi gülen birine benzediğiydi. İsminin '' Gülşah '' olduğunu öğrendim. Uzatırken diğer komşuların da içeride olduğunu ve tanıştırmak istediğini söyledi. Buna fazlasıyla sevindim. Demek ki bağ ve iletişim kurmak isteyen bir yapıda diye düşündüm. İçeriye girdim ve Hevidar, Seçil, Kader ve Nezahat Abla ile de tanıştım. Hepsi de ilk izlenim olarak temiz, samimi, iletişime açık olarak göründüler. Özellikle bana yaşlarının yakın olduğunu duyunca daha da mutlu oldum. Gülşah akşam yemek de uzatmış ama biz balkonda oturduğumuz için kapı zilini duymamışız. Gülşah' ın eşi Hamza abi ile tanıştım. Karı koca olarak iyi insanlar olduğunu fark ettim özellikle Hamza abinin '' Biz bir aileyiz her konuda çekinmeden kapımızı çalabilirsiniz '' cümlesini ömrümün sonuna kadar unutmam. Bir de Talha isimli 1,5 yaşında oğulları var. Babasının minik kopyası. Elazığ ağzını ilk olarak karşı komşum ve eşinden duyup öğrenmiş oldum. 

Benim Doğu ve Güneydoğu Bölgesine yönelik algım Batmanlı arkadaşım canım '' Nimet' im '' sayesinde hep güzel oldu. Bir insan algıları iyi ya da kötü etkileyebilir. Önyargılar ile adım atmanın yanlış olduğunu hem deneyimlerim hem de farklı illerden tanıştığım insanlar öğretti. Bir insan yüzünden koca bir şehre küsülmez.  Niyetimizi, kalbimizi iyi ve temiz tutalım. Rabbim iyi insanlarla karşılaştıracaktır. 

Karşı komşum ilerleyen günlerde her fırsatta kapımı çaldı. Evine davet etti. Karı koca olarak her konuda bize yardımcı oldular. Bir süre güzel kelime ile onları anlatabilirim. Daim olsun güzel yürekli insanlar. Hayat boyu iyi insanlar ile karşılaşsınlar ve işleri, güçleri rast gitsin. Her nereye gidersem gideyim Gülşah ve Hamza abi benim iyi anacağım insanlar olacak. Ne demişler : İyinin iyiliği, kötünün kötülüğü anılır.

Diğer komşularım: Hevidar, Seçil, Kader; enerjik, neşeli, iyi, samimi, açıksözlü insanlar. İyi ki böyle güzel insanlar karşıma çıktı. Neredeyse her gün komşular evlerine davet ettiler. En çok sevdiğim özellikleri abartıya kaçmamaları ve birbirleri ile aynı ortamda iken sadece bir çay ya da sadece bir kahve içerek sohbet halinde olmaları. Bu sayede yanlarında iken seni rahat hissettiriyorlar. Özellikle Seçil ve Hevidar' ın Elazığ havaları açıp kısa bir gösteri sergilemeleri çok sıcak ve samimiydi. Kısacası Elazığ 'ı insanları sayesinde sevdim. Her yerde yeşilin hakim olması diğer sevdiğim yönü oldu. 

Sözün özü: Bir ortama girerken ve ortamdan çıkarken iyi anmak, iyi anılmak ve güzel izlerle hatırlanmak duasıyla...

12 KASIM 2023 - 12.15 Merkez/Abdullahpaşa Mahallesi 

Yorumlar

  1. Senin güzel kalbin sayesinde rabbim hep iyi komşular nasip ediyor sana👍

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar